Zaterdag 25 Juli 2009
Van eerste eigenaar in Den Helder voor €
1000,00 gekocht en op de kar geladen!
DE EERSTE INDRUK:
Zag er vies uit, maar bleek rondom in de tectyl gespoten te
zijn
Toch is de roest in het chroomwerk gekomen
Lopend weggezet en heeft jaren stilgestaan
Koplampglas niet helder, bovenzijde met
grijze verf beschilderd
Koppeling slipte (kan zijn, dat de olie
in carter te oud was)
Motor zat vast (later bleek hij zwaar
aan te trappen)
Voorspatbord van RVS, niet origineel,
wel zelfde type
Koppelings/schakel- en gashandle zitten
los
Bedieningskabels gaan zwaar en slecht
Valbeugel stevig beschadigd en krom
Snelheidsmeter werkt, is van Sparta
Van cylinderkop was rib afgebroken
Klein deukje in tankschild links
Buddyseat niet origineel
Tankdop ontlucht slecht
Cockpit kapje gebroken
Geen vonk aan bougie
Wielen draaien goed
Banden uitgedroogd
3 versnellingen
Remmen werken
Rechterdemper is doorgeroest op puntlassen
Rechterbovenbus van voorvork gescheurd
Borging rechterveerpoot is defekt
Voorste tandwiel versleten
Schokbrekers achter slecht
Achtertandwiel slingering
Drukgroephouder is gelast
Kettingrandscherm stuk af
Achteras (UNION)is krom
Ontstekingsspoel defekt
Kettinglijn scheef
1e eigenaar had begrenzers bij voorvork gelast, om te
voorkomen, dat het stuur de tank zou beschadigen
Snelheid volgens 1e eigenaar ca. 45-50km p/u
Gelukkig met een bagagerekje uitgerust.
Toch wel een forse bromfiets.
In vergelijking met m'n Zundapp is de buddyseat ca.12cm hoger!
Het eerste shot!
De originele kleur in metallic grijs en zwart
Een andere kijk op de Jeunesse
Bovenaanzicht
De Cockpit (Jammer van het kapje)
De Motor
DEZE BROMFIETS WORDT HELEMAAL GERESTAUREERD
WORDT IN DE KLEUREN VAN MODEL
f69-I (1962) GESPOTEN
DE KOMENDE MAANDEN DUS WERK GENOEG |