F R E E T I M E W E B
T R A N S P O R T S - C O L L E C T I O N


BERINICLUB NEDERLAND
1964
Berini Jeunesse F69 II Sport
DE AANKOOP

 
De 5de Bromfiets Nu...

VAN DEZE BROMMER ZOEK IK NOG STEEDS EEN GEBRUIKERSHANDLEIDING, 
MAG IN NEDERLANDS OF ANDERE TAAL ZIJN

TECHNISCHE GEGEVENS
 


 Frame- / VIN nummer: PF659253
(Ondiep ingeslagen)

Motornummer: 35Z28164

NL Nummer: B3002

 Bouwjaar: 1964

 Type: F69 II
 

Zaterdag 25 Juli 2009

Van eerste eigenaar in Den Helder voor € 1000,00 gekocht en op de kar geladen!

DE EERSTE INDRUK:
Zag er vies uit, maar bleek rondom in de tectyl gespoten te zijn
Toch is de roest in het chroomwerk gekomen
Lopend weggezet en heeft jaren stilgestaan

Koplampglas niet helder, bovenzijde met grijze verf beschilderd
Koppeling slipte (kan zijn, dat de olie in carter te oud was)
Motor zat vast (later bleek hij zwaar aan te trappen)
Voorspatbord van RVS, niet origineel, wel zelfde type
Koppelings/schakel- en gashandle zitten los
Bedieningskabels gaan zwaar en slecht
Valbeugel stevig beschadigd en krom
Snelheidsmeter werkt, is van Sparta
Van cylinderkop was rib afgebroken
Klein deukje in tankschild links
Buddyseat niet origineel
Tankdop ontlucht slecht
Cockpit kapje gebroken
Geen vonk aan bougie
Wielen draaien goed
Banden uitgedroogd
3 versnellingen
Remmen werken

DE VERBORGEN GEBREKEN:
Rechterdemper is doorgeroest op puntlassen
Rechterbovenbus van voorvork gescheurd
Borging rechterveerpoot is defekt
Voorste  tandwiel  versleten
Schokbrekers  achter  slecht
Achtertandwiel   slingering
Drukgroephouder  is gelast
Kettingrandscherm stuk af
Achteras (UNION)is krom
Ontstekingsspoel defekt
Kettinglijn scheef

1e eigenaar had begrenzers bij voorvork gelast, om te
voorkomen, dat het stuur de tank zou beschadigen
Snelheid volgens 1e eigenaar ca. 45-50km p/u
Gelukkig met een bagagerekje uitgerust.

Toch wel een forse bromfiets.
In vergelijking met m'n Zundapp is de buddyseat ca.12cm hoger!


Het eerste shot!


De originele kleur in metallic grijs en zwart


Een andere kijk op de Jeunesse


Bovenaanzicht


De Cockpit (Jammer van het kapje)


De Motor

DEZE BROMFIETS WORDT HELEMAAL GERESTAUREERD
WORDT IN DE KLEUREN VAN MODEL f69-I (1962) GESPOTEN
DE KOMENDE MAANDEN DUS WERK GENOEG


 


© Copyrights Freetimeweb