F R E E T I M E W E B
T R A N S P O R T S - C O L L E C T I O N


BERINICLUB NEDERLAND
2009 - 2010
Berini Jeunesse F69 II Sport
STRAAL- EN SPUITWERK

 
 
 
22 Oktober 2009 30 Maart  2010

Schokbrekers ontroest, geschuurd en opgeknapt.
Twee grondlagen antiroest-primer, drie lagen
zilvermetallic en drie lagen blanke lak
(zilvermetallic   lak   bleek   niet   de
juiste kleur, dus weer geschuurd
en in grondlak gespoten).

Ankerplaten met roterende staalborstel ontroest,
geschuurd en in de primer gezet.

 
20 en 22 Juni 2010


 

De remnaafankerplaten, gas- en versnellingshendel en schokbrekers zijn gespoten met
ouderwetse kleur (lichtgrijs aluminium) Wheelspray (de Wheelspray van nu is donkerder)
en daarna met blanke lak afgewerkt (spuitbus).
23 Juni 2010


Deze sierstripjes zitten op de beschermplaten van de valbeugelbevestiging en waren goudkleurig/
Met de nieuwe kleur, zoals de bromfiets wordt, ging dit niet en zijn dus geschuurd,
in de primer gespoten en afgewerkt met spuitbus COLORWORKS CHROOMVERF.
Het resultaat ziet er goed uit, glimmen mooi en worden niet met blanke lak
afgewerkt (de glans gaat dan enigszins verloren).

Helaas is chroomverf NIET weerbestendig !!!

NB. Deze sierstripjes worden niet meer voor deze restauratie gebruikt !!

29 Juni 2010

Bovenstaande verzameling Berini frame-onderdelen naar  Straalbedrijf J.Wiedijk in Alkmaar gebracht.
(De tank is er niet bij, die wordt apart behandeld bij Autobeitserij Holland in Borgercompagnie bij Veendam).
Wiedijk heeft nog geen aktieve website en is gespecialiseerd in oldtimer auto's, motor- en bromfietsen stralen.
De eigenaar heeft zelf bromfietsen gehad en is er nog steeds een liefhebber ervan. 
Filmpjes op Youtube laten een demo zien. Even zoeken op Wiedijk.
Na het stralen worden de framedelen met een dunne laag Zinkpaint
afgewerkt. Ik ben zeer benieuwd.
jeroenwiedijk@live.nl / j.wiedijk@tiscali.nl
Tel. 072-5648200 / 06-20347813

24 Juli 2010

SKF Kunstof fietspomp geschuurd, met kunststof primer en met Chroomverf van Colorworks gespoten.
Ziet er heel mooi uit!! Heb hier nu 2 pompjes van. Goed alternatief voor de dure verchroomde
eksemplaren van E.40,00, die de handelaren ervoor vragen. Past prima op de bagagedrager!!!

Helaas is chroomverf NIET weerbestendig !!!

NB. Dit pompje wordt niet meer voor deze restauratie gebruikt !!

1 Augustus 2010
De benzinetank met thinner schoongemaakt en in de primer gezet.
Nu nog plamuren, schuren en daarna weer in de primer zetten.
IVM. EPOXYHARS BEKLEDING MAG DE TANK NIET IN DE OVEN GEMOFFELD WORDEN!!!
17 Augustus 2010

  Vandaag de gestraalde- en in de grondverf gezette frameonderdelen bij straalbedrijf J.Wiedijk opgehaald.
De framedelen zagen er goed afgewerkt en netjes gespoten uit.
18 Augustus 2010

Aangezien deze gele plaat met de naam Berini erop, niet of nauwelijks te verkrijgen is,
en er erg slecht uitzag, is deze gele plaat opgeknapt. Met thinner schoongemaakt,
licht waterproof geschuurd. Plaat eerst in de kunstofprimer, daarna in de
grondprimer en tenslotte met gele spuitverf afgewerkt.
21 September 2010

 



Gerepareerde middenbok en standaard in de primer gezet.
 

Het frame en de onderdelen kunnen nu naar de spuiter!

28 September 2010

 
Vandaag de framedelen, tank en transfers naar Johan Kats in  Numansdorp  gebracht,  alwaar ze naar de spuiter gaan. Deze man heeft vroeger  nog  bij  Berini gewerkt, dus weet precies de kleurenkombinatie. Het gaat eindelijk gebeuren! Heb de bromfietsverzameling van Johan Kats gezien. Het  was   indrukwekkend, vooral de mooie Berini Jeunesse, Magneet, Typhoon  en  niet  te vergeten, al die mooie oude accessoires.
20 November 2010
Vandaag de gespoten framedelen bij Johan Kats opgehaald.
Zien er fantastisch mooi uit. De ex-Berini spuiter heeft fantastisch werk afgeleverd!!!
Alleen moet het kettingrandscherm (wegens krasje met ophangen om te drogen)
en de veerpoten ivm. beschadiging van uitgelopen vet in de verflaag (door het moffelen)
overgedaan worden. Johan vertelde al, dat de veerpoten van binnen vet- en olie vrij moeten zijn,
en dat was niet gebeurd. Het kettingrandscherm en de veerpoten zijn met de as.Vehikel dagen klaar,
om daar opgehaald te worden. Tevens een mooie Berini plaquette (zoals te zien op de foto's) meegenomen.

Het framenummer is nog steeds goed zichtbaar!

NB. Buddyseatframe- en achterste tankbevestigingsbeugel worden door mijzelf afgewerkt!

Johan Kats foto's (5x)

Eigen foto's (6x)

NB. HONDA CANDY RUBY RED (R-4  C) IS DE VERVANGENDE KLEUR VOOR ITALIAANS SIGNAAL ROOD
ONDERGROND IS MET MOTIP WHEELSPRAY  04007 ...
ZIE HONDA SPUITWERK PAGINA

23 November 2010
Beugelhouders voor de buddyseat en tank in wheelspray en blanke lak gespoten.
Onderdelen in de elektrische oven op 60°C gedroogd.
29 December 2010

Opnieuw gespoten veerpoten en kettingrandscherm bij Johan Kats
opgehaald. Veerpoten zijn nu mooi strak van uiterlijk.
Vakwerk! Dit was de laatste grote rit om voor de
Berini Jeunesse de onderdelen te halen.

 


© Copyrights Freetimeweb