1 = Assenstaal 13mm, pedaallengte ca 190 a 200mm
2 = Rempedaalplaat 5x25mm, gat 5mm (bovenin), stand is voorkeur
voetstand
3= Aanstootring (2mm, gat13mm, buitendiam.35mm, assenstaallengte
= 110mm
4 = Ophangbeugels (5x25mm, hoogte 37,5mm, gat bovenin 8mm precies
nameten,
en half rond tot passend invijlen )
5 = Smeernippel (5mm)
6 = Rondpijp 25x15mm (inwendig diam.), lengte 110mm
7 = Messingpijp 13x15mm bij 110mm lengte (in persen)
8 = Lengte + bocht ca 80mm
9 = Pedaalvoetbreedte is ca. 60mm ( Naar behoefte)
10 = Geboort gat van 5mm voor boutje met vering en sluitring ter borging.......
Rondpijp 6 komt schuin
onder de voet van de middenbok (Zie foto)
Gaten ophangbeugels 4
met aangepaste lange bout in gat onderste
motorophanging en rondpijp 6
naar links drukken en vastzetten...
Borgen met 10 ! |
De aanstootring moet een een zijde afgevlakt worden , om langs de uitlaatpijp
te kunnen, zo ook onderkant van rempedaalplaat.
Een veer voor terughalen van het voetrempedaal is niet nodig, door
de sterke
veren in de Union remtrommel.
Aanpassen van draadlengte van de remstang, ca. 100mm verder opsnijden,
borging
van veer dmv. moertje op draadeinde
Rempedaal tot aanstootring verchromen en zo ook de remstang...
Laswerk van Garage Smit Middenmeer en Geert van der Heide...
Rest nog het rechtermotordeksel en de terugtrapremhevel verwijderen,
daarna het deksel
opnieuw verpakken en monteren.
Voor origineell: Terug plaatsen van de terugtrapremhevel
kan ook weer, evenals de remstang...
KANTTEKENING:
Als de terugtrapremhevel gedemonteerd is, dan de ruimte die achter
de segering ontstaat
opvangen met een gedraaide stalen bus van dezelfde maat als die van
de terugtrap-
remhevel. Anders schuift de trapas heen en weer. In mijn geval had
ik nog een
vastgelopen terugtrapremhevel liggen en die rond afgeslepen en geplaatst...
Afgezien van de breedte maat, van de inwendige stalen bus. Die kan
van Berini tot Berini verschillen. De afgeslepen terugtrapremhevel was
0,3mm smaller dan de originele, vandaar de gemaakte messing opvulring...
Daarna het gekonstrueerde voetrempedaal naar Galvano gebracht om te
verchromen en de rondpijp met originele verf gespoten... |