F R E E T I M E W E B
T R A N S P O R T S - C O L L E C T I O N

1972
Honda CD50-H

WINTER 2014-2015 RESTAURATIE

23-09-2014

 
STUURVORK GEDEELTELIJK GEDEMONTEERD...

Stuur met stuurplaat, koplamp en lamporen

25-09-2014

 
STUUR OPGEBOUWD

CB50 stuur bij  met voorbeeld van SS50 stuur 
pasgemaakt (sleuf voor gasschuif en extra doorvoergat).
Daarna de kabels door het stuur getrokken en hendels gemonteerd...

11-10-2014

 
LAKWERK RESTAURATIE...

Koplampkap, lamporen en stuurplaat...

04-01-2015
Montage van stuurplaat, lamporen en koplamp en de bedrading er doorheen getrokken. Aansluitingen waren genoteerd op kleur en groep. ZIE ONDER!

 

06-01-2015
Opbouw van de bedrading. Volgens genoteerde schema's weer aangesloten. Motor gestart en ALLES WERKT weer!!!!

Bedradings aansluitingen...

Klik voor vergroting!
 

13-03-2015
De CD50 is weer gedeeltelijk gedemonteerd, om er nieuwe wielen in te zetten. Naven uit de velgen geslepen en met staalborstel opgeknapt. Daarna wordt de buitenkant lichtgrijs gespoten.  Naven moeten kompleet geleverd worden, om te spaken. Kettingtandwiel is nog prima, evenals het voortandwiel. De ketting wordt door een nieuwe vervangen. Alvast wat losse onderdelen, trapas-kettingspanners-boutjes-remhevels, kickstarter, enz. bij elkaar gedaan, om volgende week te laten verchromen bij GALVANO (als ik toch bezig ben).
18-03-2015

HBM Uitdeukset

Origineel GEBRUIKT! via Marktplaats...

Trapei meteen uitgedeukt, weer behoorlijk strak.

Moet nog geplamuurd worden...
 

23-03-2015Nog mooie gave kettingkast via MARKTPLAATS in Eemnes gehaald. Hoeft voorlopig NIET CandyRuby Red R--4C
                                      gespoten te worden
26-03-2015


 
 

Montage van het nieuwe van binnen geteerde voorspatbord,

zit ietsjes krapper, maar handelbaar. Pasvorm is verder prima.

De massa van het achterspatbord schoongemaakt en gerepa-

reerd. Daarna het achterspatbord van binnen in de teer gezet.
 

27-03-2015 CHROOMDELEN 22-04-2015 CHROOMDELEN

Verchroomde onderdelen bij GALVANO.opgehaald

Verchroomde onderdelen bij GALVANO.opgehaald
28-03-2015


 

De motor cylinderkop met roterende fijne staalborstel gepolijst en opgeknapt. Carburateur de- en montage,
met fijne koperen roterende staalborstel de onderdelen gepolijst. Vlotter bevestiging met radio soldeer
gerepareerd (zat scheurtje in ophanging). Sportfilter moet vernieuwd worden (scheur in rubber).
31-03-2015

Uitlaatdemper gepoetst en opgeknapt, steuntje wordt gespoten...
02-04-2015

Gespaakte voorwiel met nieuwe Araya velg opgehaald in Hoofddorp en achterbrug gebracht voor uitlijnen van nieuw gespaakte achterwiel...

Kale bedoening zo..., maar wel alvast gepoetst

09-04-2015

Nog kaler..., powerfilter verwijderd en origineel luchtfilter weer teruggeplaatst. (ZIE ONDER)
 
Monteren gaat minder makkelijk, dan er uit halen. Plaats een stukje rond hout in de tuit en klem het vast met een tyrib. Daarna een stuk touw bij de tuit met een tyrib vastklemmen em knopen. Haal het touw door het frame en trek de balg, met de carburateurkant aansluiting naar onder, naar binnen. Het gaat een beetje moeilijk met het verdikte middendeel, waar een stalen plaat met klep in zit. Let erop, dat de bedrading niet meegesleurd wordt. Als de balg geplaatst is, tik dan met een stompe schroevedraaier de carburateur aansluiting buiten het frame en sluit de carburateur met wat vaseline aan...

Luchtbalg en filtersysteem met kapje (RECHTS)...

11-04-2015

Kaal, kaler, kaalst...
Tank gedemonteerd en niet zichtbare framedeel  in de dikke blanke  lak
gekwast.

Op 10-04-15 de rest partij   verchroomde  vooras  met  moer en ringen
en de remstang bij  GALVANO  opgehaald. Hadden  ze de vooras ge-
heel verchroomd (dat had niet gemoeten), dus  paste  de  as  niet  in  de
voorwielnaaf.

Een ruim half uur de chroomlaag van de as met een  schuurbandmachine
eraf gehaald en  de  11mm  draad  met  een  draadvijl  nr.20  (had  geen
snij-ijzer van 11mm) weer gangbaar gemaakt. Was ook een uur werk...

16-04-2015

Nieuwe ARAYA velg gespaakte achterwiel in Hoofddorp opgrhaald...
17/21-04-2015Ankerplaten Spuitwerk
22-04-2015Achterbrug en uitlaatdempersteun spuitwerk
24-04-2015

Nieuwe 10mm bouten in de achterbrug bij mijn garage laten lassen (geen kosten, wel service) voor de achterschokbrekers...
24/26-04-2015Achterbrug, trapei deksels, achterspatbord schuren en in de primer gezet
24-04-2015

Nieuw ingelaste 10mm bouten afgepast, op maat gezaagd en geslepen. Schokbrekers passend gemaakt...
26-04-2015

Achterspatbord gedemonteerd (brommer ligt toch uit elkaar), geschuurd met driehoek schuurmachine, P180 en in de primer gespoten...
04-05-2015Spuitwerk diversen in de primer
07-05-2015Motorzijdeksel links met zilververf en blanke lak afgespoten
24-05-2015Candy Ruby Red R-4C diversen spuitwerk
25-05-2015DE OPBOUW EN AFWERKING...

Frame opbouw...

Frame opbouw...

Frame opbouw...

Spuitwerk motorkap en trapei met mooie 2dehands kettingkast...

De uitlaat weer als nieuw gepoetst en gemonteerd bij Coos Matser...

De gepolijste Cylinderkop en Carburateur...

Prachtig mooi Honda spatbord en de 120cc olie in de voorpoten ververst...
Het resultaat mag er zijn...
Hierna alleen nog de tank en de zijkappen spuiten...
28-05-2015

Tussendoor de opbouw nog een bezoek aan Coos Matser in Zwolle gebracht. Ik had mazzel met het weer, vanwege in- en uitladen van de Honda met de Opel Combo. De uitlaatbout was niet zo erg. Erger was, dat bij bout controle de rechter bevestigingsbout van de cylindervoet gewoon los zat. Hij bleek te kort te zijn, opgelost met een langere bout. Zo zie je maar weer, dat je er altijd tegenaan kan lopen. In de uitlaatpoort zat nog een gele messing of koperen ring, die ik er niet uit kreeg en ook dat werd verholpen. De meegenomen uitlaat werd netjes met nieuwe halve maantjes gemonteerd. Met een nieuwe voorremhevel en bougie op zak vertrok ik weer tegen 12.00 uur in de combo met een aantal hevige stortbuien op de terugweg. Thuis de Honda verder afgewerkt en een prima proefrit gemaakt. Hij kan er weer tegenaan!...
AFSLUITEN VAN DEZE WINTERREPARATIE...

 


 


© Copyrights Freetimeweb