Hierbij nog wat extra info:
https://www.puchshop.de/elektronische-o ... mmers.htmlVan puchforum:
Testverslag van Kees-Maxi
Vandaag getest met de stroboscooplamp op een E50 blokje, EK74, bing19mm, RS sigaar.
Ori Bosch vliegwiel.
NGK Bougiedop(ontstoord) en een Bosch bougie WA5AC
Ontstekingsspoel verwijderd en deze nieuwe spoel gemonteerd, ging erg makkelijk!
Grondplaat in "middelste" stand gemonteerd
BDP gemarkeerd, mbv. buzettimeter schaalverdeling op het carter gemaakt
0,8 1 en 1,4mm voorontsteking .
Afijn, puchje startte direct en stationair laten draaien.
Wat schetst mijn verbazing?
Bij stationair draaien was de voorontsteking erg hoog!
Namelijk 2,1 a 2 mm!! Echter bij gas geven zag ik de voorontsteking direct afnemen.
Deze ontsteking heeft dus een kleine curve.
Eerst de grondplaat op minimaal voorontsteking afgesteld(re om)
En nu bij vol gas las ik 1mm voorontsteking af.
Dat betekend dat wanneer je de grondplaat op de middelste stand zou zetten, de voorontsteking ongeveer 1,2mm zou bedragen.
Verklaard wel dat het blokje erg makkelijk startte en heel soepel stationair draaide.
Ik heb zo snel geen 2e vonk kunnen meten per omwenteling, maar in het ergste geval zou dat op 180 graden kunnen zijn, dus op het onderste dode punt.
Je hebt hier geen last van, motortje draaide volgas zonder maar 1x te stotteren.(dat was > 10k rpm's)
De gasreactie is ook verbeterd trouwens.
De volgende test wordt een 2speed blokje.
Ik hou jullie op de hoogte.
Komt nog een andere test aan, maar deze is met een juiste spanningsregelaar en de led koplampjes(6v) die in de shop staan en dat zullen jullie mettertijd wel lezen