Puch Vec elektronische ontstekingsspoel
Over de Puch Vec elektronische ontstekingsspoel
Nieuw in de wereld van Puch, de Puch Vec elektronische ontstekingsspoel. Een nieuw 'Plug en Play'-speelgoed voor Puch-liefhebbers. Deze spoel werkt met alle Puch Bromfietsen (en zeker voor een Puch Maxi!)Met een 2, 3 en 4 motorreductor. In dit bericht (5 min. Lezen) laten we u zien ofhet echt zo gemakkelijk te gebruiken is als ze zeggen, waar u het kunt kopen,enkele belangrijke bevindingen, enz.
Als u vragen heeft, kunt u uw vraag plaatsen in het opmerkingengedeelte - onderaan deze pagina.
Waar te kopen?
In je brommerwinkel natuurlijk gek! Als u geen bromfietswinkel in gedachten hebt, of als u te lui bent om naar de bobine te zoeken, kunt u deze kopen via onze preferred Puch Parts-leverancier door op de onderstaande afbeelding te klikken of hier
Hoe de Vec Electronic Ignition Coil werkt
Is het Plug en Play?
Is het echt zo gemakkelijk te gebruiken als ze zeggen? JA! De meeste mensen die we deze vraag stelden waren positief, zeker in het geval van een standaardopstelling (50cc cilinders) of met andere woorden, voor de 'straat legale' bromfietsen.
Op een standaardfiets, met een goede spiebaan en vliegwiel, loopt hij erg goed met de grondplaat in het midden .
Hoe kan de timing van de Puch Vec elektronische ontstekingsspoel worden aangepast?
Een goede vraag; moet je de timing nog aanpassen? Ja en nee. U hoeft de contactpunten niet aan te passen omdat ze niet meer worden gebruikt. Maar u moet de grondplaat dienovereenkomstig installeren . In de meeste gevallen (standaard gebruik), moet u de grondplaat in het midden plaatsen.
Hoe de voorontsteking afstellen met de Vec Electronic Ignition-spoel?
Opmerking: we raden dit alleen aan voor straatfietsen
- Bougie: elektrode-afstand 0,8 mm in plaats van de normale 0,45
- Bougie Hittebereik: geadviseerd 8. Sommige mensen gebruikten echter 7 of zelfs 6 en het werkt ook perfect.
- Grondplaat die in het midden moet worden geplaatst
Wat zijn de belangrijkste bevindingen tot nu toe?
- Relatief goedkoop en gemakkelijk te gebruiken!
- Geadviseerd om te gebruiken voor gewone straat-wettelijke bromfietsen (> 3,5 HP)
- Geen onderhoud
Een klein briefje en een speciale dankjewel!
Kleine opmerking, ik heb niet de kans gekregen om het zelf te testen (nog niet ...), maar veel andere mensen uit onze Puch-gemeenschap deden het al. We vroegen hen hun ervaringen vergezeld van onderzoek op internet en natuurlijk het nederlandse forum 'puchforum.com'.
Dit bericht is nog niet klaar. Meer informatie volgt op basis van de vragen die u stelt (zie hierboven).
Last but not least: Een hele specialiteit dankzij onze Nederlandse vriend Klaas Wiebe Postma en de Deense vriend Nikolaj Lucas Sommer voor het delen van hun ervaringen! Als je wat ervaringen hebt om te delen, is dit meer dan welkom!