Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Benzinetank rotzooi

Peter
datum: 2005-08-27 20:17:04nr: 9374

Er blijft rotzooi uit mijn benzinetank komen....filter raakt om de haverklap verstopt....
Kan ik de binnenkant met iets behandelen??

JinX
(jinx bij hotmail punt com)
datum: 2005-08-28 00:30:19nr: 9377



Is al eens vaker aan de orde geweest.
Beste is de tank te reinigen, vullen met diesel en een partij visloodjes erin en dan maar schudden en rollen.
Alle losse zooi komt van de wand, daarna de tank spoelen en dan moet het voor een groot deel opgelost zijn.
De binnenkant van de tank kan ook behandeld worden met tanksealer (JV motors)
Maar dat zou ik alléén gebruiken als de tank lek is.
En misschien is het originele filterje ook wat klein, misschien is er ruimte voor een wat groter MANN filter, dat gaat niet zo snel dicht zitten.

JinX

dany
(danymaes bij telenet punt be)
datum: 2005-09-04 00:52:11nr: 9475

Heb hetzelfde probleem gehad, mijn benzinetank zat werkelijk vol roest, zelfs de leiding van de reservestand was dichtgeslibd. Heb er de meeste losse roest uitgekregen door kleine parkervijzen in de tank te doen en er flink mee rond te schudden. Daarna de tank een behandeling gegeven met tank cure en het probleem was opgelost.

f
datum: 2005-09-04 00:57:39nr: 9477

Wat zijn parkervijzen?

dany
(danymaes bij telenet punt be)
datum: 2005-09-04 01:18:34nr: 9478

het zijn gewone vijzen met een kruis op de kop maar eigenlijk maakt het niet uit welke vijzen het zijn, door het schuren van de draad tegen de binnenkant van de tank komt de roest los
info over het betreffende product vind je op www.tankcure.nl


Peter
(pjboer2671 bij hotmail punt com)
datum: 2005-09-04 10:10:08nr: 9480

Vergeten te reageren....

De rotzooi bleek an plamuur af te komen.
Mijn tank is op 3 plaatsen geplamuurd, en eerlijk gezegd vertrouw ik het niet als er plamuur loslaat, dus heb ik er een andere tank(had ik nog liggen) er op gezet.

eric
datum: 2005-09-04 10:18:33nr: 9481

Wat zijn vijzen ????

f
datum: 2005-09-04 11:55:47nr: 9483

Ik denk dat hij die zelftappende schroeven bedoelt die wij 'parkers' noemen.
Leuk, die verschillen, terwijl het toch 1 taal heet te zijn.
Ik heb me ook wel eens afgevraagd wat een Belgische klant bedoelde toen hij vroeg hoeveel MAZOET een bepaalde dieselmotor gebruikte. Dat was brandstof.
Het woordje NAFT kom je ook tegen, dat noemen wij benzine.
Maar het blijft een feit, zij tappen de lekkerste pinten.

F. Bos
(ec bij rustarrestor punt nl)
datum: 2006-02-24 12:17:35nr: 11725

Het kan allemaal veel eenvoudiger,wij verkopen rust-arrestor en dat kan men in de (sterk) geroeste tank gieten en door even rond te draaien en daarna 2-3 uur laten staan en om de 2-3 uur in een andere positie te zetten, lost de roest poriendiep op ook in de naden en kieren. Daarna 24 uur laten drogen en even uitspoelen met thinner of loodvrije benzine. Weer goed laten drogen en dan met een 1 component tanksealer behandelen, deze in 2 lagen erindoen en 3-4 dagen laten uitharden en u heeft de tank weer tip-top. De sealer dicht gaatjes tot 2 mm af.Wij kunnen het u op bijna alle oldtimer en bromfietsbeurzen laten zien, het is een perfect produkt en we hebben zeer vele tevreden klanten. Een set voor een tank tot 30 liter kost 39,50, voor een autotank tot 100 liter 88,00 exclusief verzendkosten. Waar te bestellen: Euro-Claddings, Dorpsstraat 298 te Kiel-Windeweer. tel 06-55343430 of e-mail ec@rustarrestor. nl





Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

mail-a-friend, share a miracle! - email deze pagina naar een vriend

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Postbus 886, 7400 AW, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63, fax: 0570 - 61 13 48
info@motorfietsweb.nl, http://www.motorfietsweb.nl/