F R E E T I M E W E B
T R A N S P O R T S - C O L L E C T I O N

1971
Zundapp C50 Super 441
Kokusan Inbouw 2017

 
27-01-2017GEREED MAKEN VOOR INBOUW KOKUSAN ONTSTEKING...

Gestript voor de Kokusan...


Plaats voor accu was er al...


Plaats voor de elektronica. Claxon komt op ander plaats. Bobine komt onder de tank...


Op naar de Kokusan...
Verleden jaar met de Cafe NOL toerrit onderweg naar huis steeds een haperende motor gehad.
Was het weer de ontsteking. Condensator stuk en spoel gaven een zeer magere vonk.
Nu over op de Kokusan met veel betere vonk...

30-01-2017KOKUSAN 12V EVO ONTSTEKING IS BINNEN...

De 12V Evo Kokusan geforceerde koeling set...
01-05-2017MONTAGE PLAATS VOOR DE KOKUSAN KOMPONENTEN...

De Kokusan ontsteking...


Plaats voor de spanningsregelaar...


Bobine komt onder de tank...


Plaats van de accu...
Voorlopige komponenten opstelling voor en van de Kokusan electronische ontsteking...

08-05-2017MONTAGE DEFINITIEVE PLAATS VOOR DE KOKUSAN KOMPONENTEN...

De Kokusan ontsteking...


Plaats voor de akku en de spanningsregelaar, wordt ook nog een kontaktslot gemonteerd...


Bobine komt in het gereedschapsbakje. Doorvoergat voor bobinekabel in frame geboord...


Plaats van de claxon...
Definitieve komponenten opstelling voor en van de Kokusan electronische ontsteking.
Nu nog een nieuwe draadboom inbouwen...

30-05-2017MONTAGE AFBOUW VAN DE KOKUSAN KOMPONENTEN...

Plaats van Inbouw

Kontaktslot met sleutel


Plaatsing accu en spanningsregelaar met bedrading.


Bedrading aan kokusan loskoppelbaar gemaakt.
Bobine, en zekering met bedrading. Gat doorgeboord voor bougiekabel.


Extra motormassa. Heel belangrijk.


Extra massa voor achterspatbord, evenzo de voorvork extra aan massa gelegd.


Speciale vliegwielmoer voor Boschkrukas (JMPB) aandraaien op 35 NM !!
Tevens een speciale hoge/lange moer, meestal sleutel/dop 14 mm en een
sluitring of veerring m10 er onder doen.
Het merkteken moet je ZELF op het vliegwiel zetten met een bougiegat
micrometer en merktekens van BDP en gewenste voorontsteking
op motor zetten.
Daarna starten, staat de lampflits van de stroboscoop rechts naast jou
markering (te vroeg) dan moet de grondplaat naar links.
Staat de lampflits van de stroboscoop links naast jou markering
(te laat) dan moet de grondplaat naar rechts.
Die vierde is alleen je onderbreker om je motor uit te zetten, 
dus kleurtje op kleurtje.
En stop/absteller gaat naar je zwarte draadje van je motoruitzetknopje 
of kontakt op je stuur ...

DE ZUNDAPP KAN WEER NORMAAL MET BUDDYSEAT,
BAGAGEDRAGER EN TASSEN AFGEWERKT WORDEN.

DE VOLLEDIGE INBOUW HANDLEIDING KANHIER
GEDOWNLOAD WORDEN...

TENSLOTTE:
Afwerken met 35NM voor de vliegwielmoer aanhalen en de eventuele beplating terug zetten. Vergeet
niet om de 6V voor 12V lampjes te vervangen. De bedrading hier is maximaal voor 60Watts. Ten laatste,
zorg voor een extra goede massa verbinding van motorblok en frame, zo ook met het achterspatbord
en de voorvork. (voor de verlichting). De claxon, remlicht, clignoteurs ed. gaan via de accu.

Voor zwaarder of lichter dan 60Watts, gebruik dan de draadcalculator. Weet wel, dat een koplamp van
35Watts de zaak behoorlijk kan verhitten en daardoor de lamp eerder door oververhitting defekt raken
zal. Vandaar het verhaal van een te warme spanningsregelaar, wat niet van de 80W gebruikt wordt,
moet alles wat boven de ca. 13,8 - 14V laadstroom voor de accu, naar de massa afvloeien. Dus zorg voor
een goede rijwindkoeling en een goede bevestiging aan de massa. Vandaar, dat een 6V
spanningsregelaar veel meer spanning moet afvloeien en stukken warmer wordt. In dit geval van de
Zundapp 441 dus de plaats onder de buddyseat...

DIVERSE SCHEMA'S

01-08-2017DE FINALE: TESTRIT...

Vanmiddag de 1ste testrit met de Zundapp C50 gedaan. 
Heeft nu een elektronische Kokusan ontsteking, 12V verlichting, spanningsregelaar en een accu.
Rijdt als een tijger, reageert als een wild paard met optrekken. 't Blijft een moeilijke starter met aanslaan!
Moet alleen nog een electronic transfer op, maar waar verkrijgbaar?
Kortom een hele verbetering...

 
ANDERE ELEKTRONISCHE SYSTEMEN
 


© Copyrights Freetimeweb