Dit is mijn KOGA MYATA "Proloque" racefiets, waar menig rondje op werd uitgevochten.
MIJN FIETS SPORT
De polder, waar ik woon en mijn rondjes fiets.
In 1983 besloot ik meer aan mijn konditie te gaan doen en hoppa, richting  fietsenzaak.  Mijn  eerste  fiets   was   een   licht   groene BATAVUS SPRINT 1983. Deze fiets werd tot zover dus gestript, dat hij op een racefiets leek. Ik zeg leek, want geld  voor  een  echte,
dat liet ik even wachten. Het fietsen kon immers niet bevallen.
Maar dat deed het wel en in 1990 kocht ik een "KOGA MYATA
"Proloque"  voor FL.1700.00 met levenslange garantie.

En werd de batavus weer helemaal kompleet gemaakt!

In 2007 werd deze koga fiets door de fabriek weer in de  oude
originele kleur op de markt gebracht  voor  Euro 1700.00  HUH!

Dit soort fietsen wordt op de fabriek  door  een  monteur  in el-
kaar gezet en dat staat ook op het aankoopbewijs.  Dit  is  een
vrij  hoge fiets met de maat van 66, terwijl de batavus maat 64
is. De koga  is echt op mijn lengte afgesteld (ik ben 1.96mtr).
Het  inwendige  frame is met extra ribben  versterkt.  Alles  op
de fiets is Shimano.
Mocht het frame breken, dan krijg ik een nieuw  frame  in  de-
zelfde kleur gespoten, ook  al  is  dat  momentaan  niet  in  de
mode.
Na al die jaren rij ik nog  steeds  op  het  originele  zadel,  dat
zegt wel wat over de kwaliteit.
De  velgen  zijn   al  een  keer   vernieuwd  door   mat   zwarte
velgen, omdat ik bij de brug in Middenmeer in  een  gleuf  van
het  wegdek reed van de in aanbouw zijnde nieuwe brug.
Rijkswaterstaat heeft de schade netjes vergoed.

Het stuur is ook opnieuw omwikkeld, want alles liet los.

Op het stuur zitten twee klokjes. 1 voor de snelheid enz. en de
andere geeft ook snelheid aan, maar tevens een hartslagmeter.
Aan je hartslag kun je in de loop  van  de  tijd  zien,  of  je kon-
ditie vooruit  gaat  en  tevens  niet  over  het  omslagpunt heen
gaat,  want dan kan het over en uit zijn.

Beide fietsen worden nu al jaren door een vaste  kennis  bijge-
houden en tot grote tevredenheid.


Mijn rondjes vecht ik uit in de polder en richting kuststrook.

Bij hele sterke wind pak ik de batavus en  dan  er  maar  tegen
in trappen. Daar bouw je echt konditie mee op.








Zo ziet de Batavus er nu (2012) uit

met hetzelfde klokje nog uit  1983

en  wat nog prima werkt!

Fiets ingeruild op een Gazelle
Allure in 2013...
Stuur met de beide
      klokjes en

     de nieuwe
 omzwachteling
De nieuwe Gazelle Allure in 2013
Deze nieuwe fiets heeft een 3blad voor en 8blad achter (shimano), zodat je
met klimwerk en tegen de wind in, alle kanten op kan. Voorvork- en zadel-
vering. Voor mijn gevoel is dit een dikke banden fiets, als je jaren op  dun-
ne bandjes gereden heb.

Trapt ook zwaarder, maar dat is wennen. En is NIET electrisch. Als ik hard
wil gaan, pak ik de brommer wel!!!
In September 2018 ingeruild bij Edwin Groen Tweewielers...
Over op de E-BIKE, een Gazelle Orange C7
Deze E-Bike heeft een Bosch middenmotor. Is qua zwaartepunt  beter  dan
een voorwielmotor, maar er hangt ook een prijkaartje aan, Door  mijn  on-
luk in 2017 ben ik vanwege de enorme klap op mijn hoofd nog niet zo  sta-
biel en af toe met de Gazelle Allure gevallen. Vandaar een dames  model,
stapt even makkelijker op en af. De fiets heeft LOOP ondersteuning en een
mooi display voor alle gegevens. Goede remmen en 7 versnellingen draai-
baar instelbaar op het stuur.

Motorondersteuning 250NM heeft 4 niveau's: Eco, Tour, Sport en Turbo. De
accu is in ECO mode goed voor ca. 105Km. Verder led  verlichting, antilek-
banden, enz.
1 9 9 0
In 2012 via Marktplaats verkocht...
1 9 8 3