Maar dat deed het wel en in 1990 kocht ik een "KOGA MYATA
"Proloque" voor FL.1700.00 met levenslange garantie.
En werd de batavus weer helemaal kompleet gemaakt!
In 2007 werd deze koga fiets door de fabriek weer in de oude
originele kleur op de markt gebracht voor Euro 1700.00 HUH!
Dit soort fietsen wordt op de fabriek door een monteur in el-
kaar gezet en dat staat ook op het aankoopbewijs. Dit is een
vrij hoge fiets met de maat van 66, terwijl de batavus maat 64
is. De koga is echt op mijn lengte afgesteld (ik ben 1.96mtr).
Het inwendige frame is met extra ribben versterkt. Alles op
de fiets is Shimano.
Mocht het frame breken, dan krijg ik een nieuw frame in de-
zelfde kleur gespoten, ook al is dat momentaan niet in de
mode.
Na al die jaren rij ik nog steeds op het originele zadel, dat
zegt wel wat over de kwaliteit.
De velgen zijn al een keer vernieuwd door mat zwarte
velgen, omdat ik bij de brug in Middenmeer in een gleuf van
het wegdek reed van de in aanbouw zijnde nieuwe brug.
Rijkswaterstaat heeft de schade netjes vergoed.
Het stuur is ook opnieuw omwikkeld, want alles liet los.
Op het stuur zitten twee klokjes. 1 voor de snelheid enz. en de
andere geeft ook snelheid aan, maar tevens een hartslagmeter.
Aan je hartslag kun je in de loop van de tijd zien, of je kon-
ditie vooruit gaat en tevens niet over het omslagpunt heen
gaat, want dan kan het over en uit zijn.
Beide fietsen worden nu al jaren door een vaste kennis bijge-
houden en tot grote tevredenheid.
Mijn rondjes vecht ik uit in de polder en richting kuststrook.
Bij hele sterke wind pak ik de batavus en dan er maar tegen
in trappen. Daar bouw je echt konditie mee op.